Thursday 12 April 2012

Pencuri kereta tak sedar tayar tercabut


BEIJING - Dua orang pencuri kereta di China kena batunya, saat melakukan aksi pencurian kereta dan memandunya lebih dari satu kilometer. Pencuri itu ditahan polis, kerana tidak sedar roda kereta yang dicurinya terlepas.

Sebuah jeep yang dicuri oleh kedua pelaku di Xingtai, Provinsi Hebei, rosak teruk saat melanggar sebuah kereta yang diparking. Insiden itu terjadi saat mereka hendak menlarikan diri daripada kejaran polis.

Saat keluar dari kereta curiannya, kedua pelaku melakukan perlawanan kepada pihak polis. Mereka bahkan mengancam untuk meletupkan kereta tersebut.

"Apa yang mereka lakukan adalah perbuatan bodoh. Mereka melanggar sebuah kereta yang diparking dan kemudian langsung tancap gas tanpa menyadari dua roda belakangnya lepas," ungkap seorang polis seperti dikutipOrange, Sabtu (26/11/2011).

"Mereka tidak boleh mengendalikan kendaraan dan boleh saja membunuh pada pengguna jalan lainnya," imbuh polisi itu.

Kedua pelaku pun akhirnya ditangkap oleh polis dan ditahan atas dakwaan pencurian dan mengendarai kendaraan dengan ceroboh.

About the Author

Anonymous

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Post a Comment

 
The Brightest Star © 2015 - Designed by Templateism.com