Wednesday 6 June 2012

BATAL IKUT MISS WORLD KERANA KEGEMUKAN


Mimpi Cynthia De La Vega untuk mewakili negaranya di pertandingan kecantikan Miss World terlerai sudah. Perempuan yang September tahun lalu dinobatkan sebagai juara Runner Up I Nuestra Belleza Mexico dianggap tak layak karena tak mampu menurunkan berat badan ideal yang telah ditetapkan pihak penyelenggara kompetisi di negaranya.

Saya merasa cukup sihat untuk mewakili negara saya, dan saya fikir ini sebuah ketidakadilan
Posisi De La Vega harus digantikan Gabriela Palacio, yang menempati juara Runner Up II, pada pertandingan Miss World yang akan dilangsungkan di London, November 2011 nanti.

Dalam wawancaranya dengan Good Morning America, De LA Vea menyesalkan keputusan tersebut. Terlebih hanya kerana berat badannya lebih berat 2,7 kg dari yang ditentukan pihak penyelenggara.

"Saya merasa cukup sihat untuk mewakili negara saya, dan saya fikir ini sebuah ketidakadilan," ujar De La Vega. "Mereka mengambali gelar yang telah saya dapatkan," katanya.

Sedih, sudah pasti. "Ya, sebab (Miss World) akan menjadi pengalaman yang luar biasa bagi saya. Dengan adanya keputusan ini, saya sedih dan merasa dibohongi. Saya tak berhenti menangis, menangis dan menangis," ujarnya.

Diungkap gadis 19 tahun ini, pihak penyelenggara memang memintanya untuk menjalani diet ketat. Namun, mereka tidak memberikan arahan yang jelas mengenai asupan nutrisi dan bantuan lain untuk menjamin keadaani fizik saya yang diharapkan," katanya.

Menanggapi hal tersebut, Lupita Jones, Direktur Nuestra Belleza Mundo Mexico, menampik tudingan isu berat badan tersebut. Menurutnya, persoalan utama adalah soal kedisiplinan dan dedikasi dari De La Vega. "Dia tidak memenuhi sesuai yang direkomendasikan dan tujuan yang telah disepakati bersama dalam melakukan persiapannya," jelasnya.

About the Author

Anonymous

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Post a Comment

 
The Brightest Star © 2015 - Designed by Templateism.com