Sunday 3 June 2012

Lawak..menteri di Perancis nak ajak isteri cantik naik ke ranjang melalui twitter tetapi terhantar kepada 14 ribu pengikutnya

PARIS, KOMPAS.com — Menteri Perindustrian Perancis Eroc Besson tanpa sengaja mem-posting kicauan yang bersifat peribadi di Twitter. Besson mengajak isterinya naik ke ranjang selepas pulang dari pejabat. Tentu saja, Besson jadi malu akibat kelalaiannya itu. Pesan tersebut tersebar cepat ke ribuan pembaca.

Eric Besson (53) bermaksud untuk mengirim pesan peribadi yang menggoda itu ke Yasmine Tordjman, isterinya yang lawa,berusia 29 tahun lebih muda darinya. Namun, pesan itu justru meluncur ke lebih dari 14.000 pengikutnya di Twitter.

Pak Menteri yang melakukan blunder itu mengirim pesan tersebut ke Yasmine yang kelahiran Tunisia pada pukul 11.00, Rabu (19/10/2011). Ia menulis, "Saat aku pulang, aku akan pergi tidur. Lelah. Bersama dirimu?"

Sepuluh minit kemudian, dia mengapus pesan yang sugestif itu. Besson menulis "LOL" (bahasa slang di internet untuk laughing out loud atau tertawa terbahak-bahak. Sial bagi Besson, sejumlah pengikutnya telah re-tweeted pesan itu bagi pengikut mereka sendiri. Penyebarannya pun tak terhentikan.

Besson lalu cuba untuk menjelaskan kejanggalan itu dengan mem-posting pesan berbunyi, "(Kejadian) itu akan mengajarkan saya untuk mengelola daftar saya dan tidak memicit tombol 'kirim' secara tak sengaja. Saya tidak pergi tidur!"

Sejumlah pengikutnya membombadir Besson dengan sejumlah lawak dan pertanyaan yang membuatnya gerah. Dia kemudian mengirim pesan baru ke semua pengikutnya, "Ok, sudah cukup. Saya akan meninggalkan lawak anda. Saya ada rapat di parlemen yang harus dipersiapkan."

Tahun lalu, Besson menikahi Tordjman (24) setelah menceraikan istrinya terdahulu, Sylvie Brunel. Ia telah menikah dengan Brunel selama 25 tahun.

Brunel membalas ulah Besson dengan mengekspos banyak tingkah laku bekas suaminya itu dalam sebuah buku berjudul: "Perang Gerila: Sebuah Panduan untuk Isteri". Pada suatu ketika, setelah bercerai, Brunel mengatakan, "Saya telah dibuang demi seorang perempuan yang semuda anak sulung kami."

Torjdman adalah cucu Wassila Bourguiba, isteri bekas Presiden Tunisia Habib Bourguiba.

About the Author

Anonymous

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Post a Comment

 
The Brightest Star © 2015 - Designed by Templateism.com