Sunday 8 July 2012

KEUNTUNGAN DARI HUBUNGAN SEX!!


Melakukan SEX sebenarnya adalah hal yang menguntungkan asal di lakukan dengan cara yang benar juga (bersama pasangan yang rasmi maksud nya), kerana apabila diluar pasangan anda mungkin keuntungannya akan sedikit berkurang, misalkan seharusnya anda menikmati sex tersebut tanpa tekanan atau rasa khuatir mungkin malah akan membuat anda stress bukan? tapi bagi anda penggemar sex diluar pasangan anda ya santai-santai saja hehehe ... tapi ingat pakai kondom dan risiko dosa ditanggung sendiri

Nah, berikut ini adalah beberapa keuntungan dari aktiviti SEX:

1. Seks Bisa Menghilangkan Stress!!
Dari sebuah kajian yang dilakukan di Scotland, diungkapkan bahawa seks dapat melepaskan seseorang dari stres. Saat berhubungan seks, tekanan darah akan menjadi normal, sehingga ketegangan yang terjadi pun akan. dan stres pun akan dapat diselesaikan.

2. Seks Tingkatkan Daya Tahan Tubuh
Sebuah penelitian pernah dilakukan di Universiti Wilkes. Para penyelidik itu mendapati bahawa seks merangsang daya tahan tubuh semula jadi di pengeluaran dalam tubuh. sehingga semakin sering anda melakukan hubungan seks maka daya tahan tubuh anda semakin bertambah.

3. Seks Atasi Kelebihan Berat Badan
Saat berkaitan seks selama setengah jam, kira-kira 3.570 kalori terbakar. Bayangkan berapa banyak kalori yang terbakar apabila anda berhubungan seks rutin dengan pasangan. Kelebihan berat badan, bukan lagi masalah.

4. Seks Bikin Jantung Sehat
Sebuah kajian di Inggeris boleh membuktikan bahawa semakin sering seseorang berkaitan seks, maka berpengaruh pada kesihatan jantungnya.

5. Seks Tingkatkan Percaya Diri
Saat melakukan hubungan seks, seseorang akan merasa puas dengan dirinya. Oleh kerana itu hubungan seks dapat meningkatkan rasa percaya diri seseorang.

6. Seks Tingkatkan Keintiman
Saat melakukan hubungan seks, ada hormon oksitosin yang dihasilkan. Hormon tersebut biasa disebut hormon cinta yang dapat meningkatkan rasa percaya dan sayang terhadap pasangan. Semakin sering melakukan hubungan seks, maka kemesraan anda dengan pasangan semakin terjaga.

7. Seks Dapat Hilangkan Rasa Sakit
Selain dapat meningkatkan keintiman, hormon oksitosin juga boleh digunakan untuk menghilangkan rasa sakit secara alami.

8. Seks Latih Berwarna Vagina
Saat melakukan seks, otot di dinding vagina ikut terlatih seperti saat melakukan latihan kegel.

9. Seks Buat Tidur Lebih Nyenyak
Jika seks boleh membuat saraf mengendur dan tekanan darah menjadi normal, automatik tidur akan menjadi lebih nyenyak. Waktu serta kitaran tidur anda menjadi normal.

10. Hubungan sex boleh meningkatkan daya tahan (immunity).
Hubungan sexual yang sihat bermakna mempunyai kesihatan fizikal yang lebih baik. Melakukan hubungan sex satu atau dua kali seminggu mempunyai hubungan dengan kadar yang lebih tinggi dari antibodi yang disebut immunoglobulin A atau IgA, yang akan melindungi kita dari selsema / masuk sejuk (getting cold) dan jangkitan lain. Para pakar dari Wilkes University di Wilkes-Barre, Pa, mengambil sampel ludah dari para 112 peserta mahasiswa yang melaporkan tentang frekuensi hubungan seks mereka dan didapati mengandungi IgA. Pada kelompok yang berkaitan sex satu atau dua kali seminggu, didapati kadar IgA lebih tinggi berbanding dengan kumpulan yang tidak melakukan hubungan sex atau sangat jarang.

11. Hubungan sex boleh membakar kalori
Melakukan hubungan sex selama 30 minit akan membakar 85 kalori atau lebih. Kelihatannya hal tersebut tidak semudah itu, akan tetapi dilakukan secara berperingkat dalam beberapa sesi (session), suatu 42 sesi - setengah jam (42 half-hour sessions) akan membakar 3.570 kalori, ini cukup untuk menurunkan berat badan sebanyak satu pon (setengah kilogram). Kelipatannya, kita dapat menurunkan berat badan sebanyak satu pon dalam 21 sesi - jam.
Patti Britton, PhD seorang sexologist dari Los Angeles dan president of the American Association of Sexuality Educators and Therapist mengatakan bahawa sex adalah suatu olah raga yang cukup melelahkan (sex is a great mode of exercise). Hal ini merangkumi kerja dari perspektif fizikal dan psikologik, jadi harus dilakukan dengan sebaik-baiknya.
Hubungan sex disini hanya dilakukan oleh para lelaki dan wanita yang secara fizikal cukup sihat.

12. Hubungan sex boleh mengurangkan risiko kanser prostat.
Sering ejakulasi pada lelaki akan mengurang risiko akan kanser prostat di kemudian hari. Penyelidik dari Australia yang melaporkan dalam Brtish Journal of Urology International yang menilai para lelaki yang telah didiagnosis dengan kanser prostat dan para lelaki tanpa kanser prostat didapati tidak ada hubungan antara lelaki dengan kanser prostat dengan lelaki tanpa kanser prostat selepas mereka mencapai usia 30-an, 40 -an dan 50-an. Akan tetapi mereka mendapati para lelaki yang mengalami ejakulasi lima atau lebih kali satu minggu saat mereka berusia 20-an ternyata risiko terjadinya kanser prostat yang lebih rendah semasa berusia 30'an.
Penelitian lain yang diterbitkan dalam the Journal of the American Medical Association melaporkan bahawa frekuensi ejakulasi 21 kali atau lebih dalam sebulan mempunyai hubungan rapat dengan kurangnya risiko terjadi kanser prostate pada para lelaki usia lanjut berbanding dengan mereka yang frekuensi ejakulasinya kurang dari empat atau enam kali sebulan.

nah yang terkini PENTING nih manfaat nya,

13. SEX boleh menjadikan kita Awet muda!!!
Tingkatkan penampilan dengan hubungan seks yang memuaskan. Seks akan membuat selalu tampak dan merasa lebih muda, serta membuat rambut menjadi lebih berkilau dan kulit menjadi lebih cerah. Semua ini kerana bertambahnya estrogen dan hormon lain.

About the Author

Anonymous

Author & Editor

Has laoreet percipitur ad. Vide interesset in mei, no his legimus verterem. Et nostrum imperdiet appellantur usu, mnesarchum referrentur id vim.

Post a Comment

 
The Brightest Star © 2015 - Designed by Templateism.com